02-01-19 Barnard 33 (Hesten) + NGC 7000 i H-Alpha

Vis dine astro fotos frem
Per_Jensen
Reactions:

Re: 02-01-19 Barnard 33 (Hesten) + NGC 7000 i H-Alpha

Indlæg af Per_Jensen » 10 jan 2019, 06:42

Nej nej Morten, du og i andre må endelig ikke tage det som afsporing! Tværtimod, så har i alle været en kæmpe stort hjælp! Det har været godt at få en lille diskution igang, om ikke andet for at kunne få etableret at jeg ikke var 100% tosset, eller bare ikke kunne finde ud af mit teleskop og spejle :lol:

Når jeg ligger billeder op er det for at få kritik, på den måde bliver jeg bedre, og det er ligemeget om den kritik er af spejl eller min billedbehandling! Jeg startede med denne hobby for godt 4 måneder siden, og ville slet ikke have nået til hvor jeg var nu, hvis ikke det var for jer allesammen :)

På søndag står den på skiferie i Norge i en uge (Er ked af jeg ikke har en lille tracker og et god objektiv til den tur) Så håber jeg kan få testet min maske inden da. Og når der så kommer lidt mere tid, vil jeg helt klart forsøge at finde ud af hvor spejlet er værst, og så kun få den maskeret, som Morten fortalte :)
Sky Watcher EQ6-R Pro, Sky watcher Explorer 200P-DS, Canon EOS1300D Full spectrum mod (CLS-CCD Clip in filter)
Besvar