Valg af teleskop

Generelt om alle typer spejlteleskoper
Besvar
Gjesing
.
.
Reactions:
Geografisk sted: Esbjerg

Valg af teleskop

Indlæg af Gjesing » 24 jul 2019, 07:23

Jeg har et observatorie i baghaven med en monteret Bresser 152/1900 (Maksutov) og "hele molevitten"

Vil dog godt supplere med et spejlteleskop der kan benyttes til tåger og galakser på samme montering (EXOS2), og som evt. kan tages med i bilen og bruges andre steder.
Mit valg står mellem en Meade Polaris 130/650, og en Bresser 130/650. Prisforskellen er ca 300kr, så det er ikke det afgørende.

Har noget et bud på hvad der er det bedste køb?
/
Hilsen Max
Viggo T
.
.
Reactions:

Re: Valg af teleskop

Indlæg af Viggo T » 24 jul 2019, 10:45

Jeg vil tro de kommer fra samme fabrikant. Meade og Bresser kører parløb, men det kan Erik svare specifikt på.
Hvis udstyret ellers er det samme, så ville jeg vælge den billigste.
Brugeravatar
Erik
.
.
Reactions:

Re: Valg af teleskop

Indlæg af Erik » 24 jul 2019, 11:41

Gjesing skrev:
24 jul 2019, 07:23
Jeg har et observatorie i baghaven med en monteret Bresser 152/1900 (Maksutov) og "hele molevitten"

Vil dog godt supplere med et spejlteleskop der kan benyttes til tåger og galakser på samme montering (EXOS2), og som evt. kan tages med i bilen og bruges andre steder.
Mit valg står mellem en Meade Polaris 130/650, og en Bresser 130/650. Prisforskellen er ca 300kr, så det er ikke det afgørende.

Har noget et bud på hvad der er det bedste køb?
Billede
DKK 1.799,00

Tror helt sikker at du skal vælge den Bresser Messier130/650 fordi den kan passe på dit stativ (EXOS2)

Features:
- Objektiv diameter på 130mm og et 40mm sekundærspejl
- Optimeret søger holder
- Tubusringe med håndtag og gevind til piggyback montering
- Universal Vixen style dovetail plade i rustfristål
- 2" rack-and-Pinion fokuser med 2” til 1.25” adapter og indbygget T2 gevind til DSLR kamera (T2 ring medfølger ikke)
- Opløsningsevne på cirka 1 buesekund
- 6x30mm søgeteleskop med trådkors
- Kan anvendes med forstørrelser op til cirka 250x
- 5 års garanti (kræver produkt registrering)uden stativ

https://www.kikkert-teleskophuset.dk/sh ... eleskoper/

Med venlig hilsen
Matias
http://www.kikkert-Teleskophuset.dk

Kikkert-teleskophuset er en 100% dansk webshop med mere end 45 års erfaring indenfor teleskoper og tilbehør.
Meade Instruments, Bresser, Telescope Service,Vortex Optics, Opticron, Vixen, Yukon Advanced Optics, Welter
Optics, Leica Sports Optik, Fujinon, Lunt Solar Telescopes, Explore Scientific, GSO, Coronado og mange flere…
Besvar