"PodKarsten"

Her kan man lave indlæg om hvad som helst som ikke lige passer ind i et af de andre fora.
Besvar
Brugeravatar
GreatBear
Reactions:
Geografisk sted: Odense

"PodKarsten"

Indlæg af GreatBear » 14 dec 2017, 16:00

Som follow-up på Rudis tip om Planetary Radio kunne det være sjovt, at høre hvad I ellers lytter til. Eller lytter I overhovedet til podcast? Det var en ny verden, som åbnede sig for mig for et par år siden.

Jeg bruger Tune In til iOS, den er blevet ret stabil med tiden.

Jeg startede med
The Joe Rogan Experience
Joe R. er tidl. skuespiller, nu mest stand-up komiker, podcaster og kommentator på UFC (kampsport, med betegnelsen sport i sin bredeste betydning af begrebet). I har måske set ham på Discoverys "Joe Rogan Questions Everything", hvor han går i flæsket på div. konspirationsteoretikere mv. Meget varierende temaer i hans podcasts alt efter gæst, og så har han ofte bekendte fra comedy-scenen på besøg. Han kommenterer også på kampsport, det gider jeg ikke høre på. Der er også stand-up shows på youtube, og hans podcasts bliver også sendt på "tuben", men med "bleeep" :roll:

Så er der RadioLab fra WNYC
Mere journalistisk tilgang til alt mellem videnskab, jura, politik (US). Mere tilrettelagt program.

Så har Politiken også en spændende serie med undersøgende journalistik på kriminalgåder (de har deres egen app, men virker ikke altid lige godt).

Og nu Planetary Radio som ny favorit.
Clear skies!
Bjørn
Skop: Explore Scientific PN210CF Carbon Mark II f/3.8 photo Newt m. ES HR Coma corrector
Søger: Red Dot, AST Mini Guiding Kit m. ZWO 120 MC-S
Kollimator: Catseye ComboSet PRO XLKP & XLSKP
Montering: SW AZ EQ6 GT Pro, PHD2 via Lynx Astro kabel
Laptop: Lenovo W520 i7, Verbatim GT SuperSpeed HD 1TB
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Re: "PodKarsten"

Indlæg af Rudi » 14 dec 2017, 16:17

Sjov ide Bjørn, her er mine favorit podcasts:

Planetary Radio
Astronomy Cast
Radio Astronomy (BBC Sky at Night)
Third Ear (Politiken)
/Rudi
Brugeravatar
GreatBear
Reactions:

Indlæg af GreatBear » 14 dec 2017, 16:22

Ja! Third Ear, det var dén! "Kvinden med den tunge kuffert" er god! Og Ringbindsattentatet!
Vil prøve dem du nævner.
Clear skies!
Bjørn
Skop: Explore Scientific PN210CF Carbon Mark II f/3.8 photo Newt m. ES HR Coma corrector
Brugeravatar
nico
Reactions:
Geografisk sted: Silkeborg
Kontakt:

Indlæg af nico » 14 dec 2017, 21:41

For dem der savner P1's Harddisken så kan jeg anbefale TechTopia og Transformator.
Er man interesseret i rumfarten historie så er der en fremragende serie der kører under navnet Space Rocket History.
Ellers lytter jeg til:
:: Astronomy Cast
:: The Jodcast - astronomy podcast
:: Weekæy Space Hangout

Nicolaj
Brugeravatar
GreatBear
Reactions:

Indlæg af GreatBear » 03 jan 2018, 15:47

Har osse lige fundet StarTalk Radio med Neil Degrasse Tyson.

Meget varierende format, meget underholdende!
Clear skies!
Bjørn
Brugeravatar
TommyF
Reactions:

Indlæg af TommyF » 03 jan 2018, 19:00

Har aldrig kommet igang med det der podcast væsen,,, men det lyder spændende...
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 03 maj 2019, 10:50

Radio24syv har gang i en række underholdende udsendelser om "De 40 fedeste objekter i universet".
Det er Anders Lund Madsen, som i programmet "Fedeabens Fyraften" har astronom og astrofysiker ved Niels Bohr Institutet, Anja Cetti Andersen, i studiet, hvor hun gennemgår sin egen top 40 liste.

Kan varmt anbefales.

https://www.24syv.dk/programmer/fedeabe ... -universet
/Rudi
Per_Jensen
Reactions:
Geografisk sted: Brovst (Nordjylland)

Indlæg af Per_Jensen » 03 maj 2019, 11:58

GreatBear skrev:
03 jan 2018, 15:47
Har osse lige fundet StarTalk Radio med Neil Degrasse Tyson.

Meget varierende format, meget underholdende!
Jeg lytter selv til StarTalk hver dag på vej hjem fra job. Rigtig god podcast! Vil også prøve nogle af de andre der er nævnt her! :)
Sky Watcher EQ6-R Pro, SW Explorer 200P-DS, SW Explorer 130P-DS, ZWO Asi 1600mm Pro, ZWO LRGB Filters, Baader 3.5nm Ultranarrowband Filter, Canon EOS1300D Full spectrum mod (CLS-CCD + HA Clip in filter)
Brugeravatar
Viking
Reactions:
Geografisk sted: Dokka, Norge
Kontakt:

Indlæg af Viking » 04 maj 2019, 09:36

Podcast? Er det radio konserveret på box? :P
Jooo, jeg har vel hørt på et par af dem, men ikke så mange. Fant en fin side her - https://cms.megaphone.fm/channel/ADL8343252099. Den har historier, bøger, etc. men er på engelsk (det må jo vi nordmænd lære uanset, hvis vi skal besøge Danmark ;) ).
Mvh,
Bjørn Sandåker
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 09 jul 2019, 17:44

Er lige blevet opmærksom på denne danske podcast: (tak @Kekh)

STJERNEKLART

Find link til episoderne på hjemmesiden, eller ved at søge efter “stjerneklart” i dit podcast program.

Det har eksisteret siden 2017, så hvis man ikke har hørt det før, er der godt 25 gamle episoder, man kan lytte til.
/Rudi
jjosefsen
Reactions:

Indlæg af jjosefsen » 09 jul 2019, 20:39

Jeg hører en del af det også, masser af godt derude..

Joe Rogan experience er godt - specielt de afsnit med Brian Cox og Elon Musk kan varmt anbefales!
Man skal bare huske at Joe Rogan ikke er journalist, og han er ikke ret kritisk overfor de gæster han har på, eller stiller sig ret kritisk overfor det de siger.
Men jeg syns han er en rigtig god interviewer der ofte får hans gæster til at slappe af og virkelig åbne op, og så er han oprigtigt åbensindet.

Star talk og Stark Talk Allstars er også rigtigt godt, selv nøjes jeg med det naturvidenskabelige indhold og springer over alt sports-science.

Planetary Radio er også virkelig godt, og lidt mere seriøst en Star Talk. Jeg er selv medlem af The planetary society og de laver også et udemærket kvartals magasin om end det er lidt tyndt.

NASA har også en podcast der hedder Gravity Assist, den er jeg dog ikke nået så langt med endnu, men de få episoder jeg har hørt var ok.

Der er naturligvis også The Astrophotography Podcast med Trevor Jones (Astrobackyard) og Stephen Mallia (Ontario Telescopes) - de er desværre ikke super aktive mere, men der kom en ny episode her 14. Juni.
Der er mange der er efter Trevor for ikke at være kritisk i sine anmeldelser af udstyr eller være teknisk nok, men jeg er vild med hans energi og hans passion for hobbyen.

jeg bruger Stitcher app'en på Android, og jeg mener kun det er NASA's podcast der ikke findes på den..
Besvar