Nordmænd på ferie i Danmark

Her kan man lave indlæg om hvad som helst som ikke lige passer ind i et af de andre fora.
Besvar
Brugeravatar
Viking
Reactions:
Geografisk sted: Dokka
Kontakt:

Nordmænd på ferie i Danmark

Indlæg af Viking » 04 jul 2019, 07:35

Nordmænd taler "tulledansk" når de er på ferie i Danmark, og de klarer ikke at slutte!
Myndigheterne advarer. Det koster samfundet mindst 100 millioner kroner hvert år. En nordmand der var involveret i en alvorlig ulykke magtet ikke at slutte at flire når ambulansen ankom og ambulansefolkene forstod ikke at han havde brukket ryg. Han fik kun sagt "Jeg har kørt en knallert inn i den bilens numse." medens han higstede af latter. :lol:

Læs mere: https://www.nrk.no/satiriks/pappa-pa-fe ... 1.14612073
Mvh,
Bjørn Sandåker
Per_Jensen
Reactions:
Geografisk sted: Brovst (Nordjylland)

Re: Nordmænd på ferie i Danmark

Indlæg af Per_Jensen » 04 jul 2019, 07:50

Åh gud, står det SÅ slemt til! :lol:
"Jeg har kørt en knallert inn i den bilens numse." hahaha! :lol:
Sky Watcher EQ6-R Pro, SW Explorer 200P-DS, SW Explorer 130P-DS, Canon EOS1300D Full spectrum mod (CLS-CCD + HA Clip in filter)
Brugeravatar
Viking
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Viking » 04 jul 2019, 08:12

Hehe. Ja, selv har jeg læst den artikkel halvfjems gange siden morgenbollemaden! :lol:
Mvh,
Bjørn Sandåker
Brugeravatar
Mogens Zachariasen
Reactions:

Indlæg af Mogens Zachariasen » 04 jul 2019, 11:58

Jaja, den var god :lol: ;)

Men det er altså ikke bare danskere og nordmænd som misforstår hinanden.

Så et klip fra en norsk udsendelse hvor den ene (som er Same) nævner en kaffetraktor (kaffemaskine) så...... ;)
Mvh
Mogens
Brugeravatar
Viking
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Viking » 04 jul 2019, 16:36

Ja, der er ingen der forstår samene, Mogens. Udenom samene. Og måske reinsdyrene. :lol:
Jeg har nogle samevitser men i disse dage kommer man fort i fængsel hvis man fornærmer (hetser) dem så jeg lader det være. ;)
Da er det jo så meget bedre at fornærme danskerne. I er forståelsesfulde og tolerante overfor os dumme nordmænd. :lol:
Mvh,
Bjørn Sandåker
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 04 jul 2019, 16:57

Jo tak for ordren, skal de 1.000 L mælk leveres hjemme som sædvanligt?
/Rudi

Billede
Brugeravatar
Lindhard
Reactions:
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Lindhard » 04 jul 2019, 18:03

De var meget nemmere, hvis nordmændene (og -kvinderne) lærte sig dansk - så kunne de også stave rigtigt :lol:

Ellers se her

https://videnskab.dk/kultur-samfund/hvo ... ikke-norsk
mvh
Lars
Brugeravatar
Viking
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Viking » 04 jul 2019, 18:27

Lars, vi var under Danmark i næsten 400 år, men det var altfor kort tid til at lære sproget jeres. Jeg ved ikke om det skyldes at dansk er et svært sprog eller at nordmænd er særdeles uintelligente, men det er måske en kombination. Uanset, unionsopløsningen var der ingen som forstod noget af. I København sagde Frederik VI "Hvad? Dette kan de da ikke gøre! Jeg har allerede givet bort Norge til den Svenske Kronprindsen!" og i Norge forstod man som vanligt ikke noget overhodet. Men en Grundlov ville vi ha! Og en egen Konge! Selv om han var dansk. Så da fik det heller være med det svære danske sprogprojektet. :D
Mvh,
Bjørn Sandåker
Brugeravatar
Lindhard
Reactions:
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Lindhard » 04 jul 2019, 19:43

Viking skrev:
04 jul 2019, 18:27
Lars, vi var under Danmark i næsten 400 år, men det var altfor kort tid til at lære sproget jeres. Jeg ved ikke om det skyldes at dansk er et svært sprog eller at nordmænd er særdeles uintelligente, men det er måske en kombination. Uanset, unionsopløsningen var der ingen som forstod noget af. I København sagde Frederik VI "Hvad? Dette kan de da ikke gøre! Jeg har allerede givet bort Norge til den Svenske Kronprindsen!" og i Norge forstod man som vanligt ikke noget overhodet. Men en Grundlov ville vi ha! Og en egen Konge! Selv om han var dansk. Så da fik det heller være med det svære danske sprogprojektet. :D
og derfor sidder I nu i suppedasen :D

No: og derfor sitter du nå i suppeposen :D
mvh
Lars
Brugeravatar
Viking
Reactions:
Kontakt:

Indlæg af Viking » 05 jul 2019, 02:39

Rudi skrev:
04 jul 2019, 16:57
Jo tak for ordren, skal de 1.000 L mælk leveres hjemme som sædvanligt?
Ja, der er vel ingen vej udenom? Kan I levere havfjems kanelboller med skumbjerg også? Dessuden et halv kilo slæggefedt og en lille flaske med amboltklang.
Mvh,
Bjørn Sandåker
Besvar