god søndag

Her kan man lave indlæg om hvad som helst som ikke lige passer ind i et af de andre fora.
Besvar
Brugeravatar
HOFF
Reactions:
Geografisk sted: Aabenraa

god søndag

Indlæg af HOFF » 08 dec 2019, 07:47

Som sikkert mange andre lure jeg på at købe et andet teleskop..
Men det er vel i bund og grund lidt som at slå jeg selv, over fingerne med en hammer.
Kunne vel enligt lige så godt smide min tid på mit modeltog, som helt sikker savner, min tilstede værelse :ugeek:
Læser i nogle bøger om astronomi, ser på denne side ja og mange andre sider, og drømmer....
Drømmer om det vejr vi nok alle savner... Måske skulle jeg smide en masse penge i noget regntøj, i håb om at vejret ændre sig.
Måske skulle jeg forske lidt i om man som privat, kan have et lille radioteleskop? Men i dag blæser det nok for meget.
HVAD f.. er det for et vejr vi har.. Ja jeg er færdig med at hælde vand ud af ørene nu
Men tror nu bare jeg snupper en kop kaffe mere,,, :?
Esben Hoffmann.
I det mørke Sønderjylland.
Brugeravatar
morten
Reactions:
Geografisk sted: NORDSJÆLLAND

Re: god søndag

Indlæg af morten » 08 dec 2019, 19:37

image.png
image.png (42.65 KiB) Vist 431 gange
det bliver bedre i marts.
Astrojensen
Reactions:

Indlæg af Astrojensen » 08 dec 2019, 19:51

Så dårlig synes jeg nu egentlig ikke, sæsonen har været. Jeg er selvfølgelig også visuel, så jeg kan bedre fange de korte øjeblikke mellem skyerne. En halv time med min lille 40mm f/6 håndholdte refraktor eller min 63mm Zeiss Telemator gør meget for at lindre abstinenserne. Var ude et par timer i går og observere i hullerne mellem skyerne med min nye 152mm ED apokromat. Ikke ideelle forhold, må man sige, men det gav da altid lidt.

EDIT: Og fik også en times tid i dag.

Thomas, Bornholm
Brugeravatar
Natteravnen
Reactions:

Indlæg af Natteravnen » 09 dec 2019, 02:06

Vi har de seneste vintre været lidt udfordret med vejret, det giver helt rigtigt nogle observationsmæssige 'abstinenser' . . .

Jeg bruger disse dårlige dage til at læse op på nye emner og områder der så kan give inspiration til planlægningen når vejret igen er klart.
Ellers har jeg heldigvis andre interesser jeg også skal pleje.

Jens.
T: XT10" / XX14"
O: Hyperion / Televue / Explore Scientific
F: OIII / Sky Glow
Besvar