Røg?

Fortæl om hvad du har set. Og generelt om visuel observation.
Besvar
Brugeravatar
Jens_Jacobsen
Reactions:
Geografisk sted: Egeskov

Røg?

Indlæg af Jens_Jacobsen » 21 jul 2018, 09:20

Jeg var ude med håndkikkerten i går aftes. Lige for at nyde Mars, Saturn og hvad der nu ellers var.

Efter lidt tid blev jeg opmærksom på en lugt, som jeg helt bestemt mener var en svag røglugt. Ikke ret meget, og slet ikke hvad der kan komme ved naboers brændeovne. De kører jo nok ikke for tiden, i varmen.
Men transparensen var dårlig og jeg kunne se på en flyver som lagde an til landing i Billund, og derfor tændte landingslysene, at der var "noget" i luften. Jeg er ret sikker på at det lå som et "lag" et stykke oppe.

Kan det have været røg, f.eks fra de svenske brande?
mvh
Jens
DrawsACircle
Reactions:
Geografisk sted: Ulfborg

Re: Røg?

Indlæg af DrawsACircle » 21 jul 2018, 11:30

Nok ikke tænkeligt med vesten/nordvestenvind med mindre at røgen er meget højt oppe?
Mvh.
Keld
Adam
Reactions:

Indlæg af Adam » 28 jul 2018, 15:54

Jeg kan også lugte det nu. Det har vækket mig Kl 5 om morgen. Lugten af brændt træ. Jeg tror hellere ikke der er nogen som fryser om natter og bruger en brændeovn.
Brugeravatar
nightsky
Reactions:
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af nightsky » 28 jul 2018, 16:18

Tror du har lugtet røgen fra branden i Lundgård Plantage, som vist ikke er slukket endnu.

https://www.tvsyd.dk/artikel/ilden-ulme ... r-blaesten

PS. Her ses branden i Dokkedal på ca 9 km. afstand fra indsejlingen til Limfjorden få timer efter branden startede. Vejen til Ø. Hurup var lukket. Viser fint hvor langt røgfanen hurtigt kommer.
dokkedal.jpg
dokkedal.jpg (77.91 KiB) Vist 115 gange
\Lars
Besvar