Klart igen - og det er fredag!

Hvad sker der på himlen lige nu eller i den nærmeste fremtid.
Okkultationer, konjunktioner, osv osv.
Besvar
Astrojensen
Reactions:

Klart igen - og det er fredag!

Indlæg af Astrojensen » 07 feb 2020, 22:08

Så - er i ude? Det er vindstille, OK seeing og temmelig koldt. Og naturligvis stod vejrudsigten på 100% overskyet, så da det fuldstændig uventet klarede op, blev jeg taget nærmest med bukserne nede, for jeg havde egentlig planlagt at tage et bad og gå tidligt i seng, men sådan skulle det ikke være. Men forklar mig lige, hvordan meteorologerne (yr.no) kan overse en total opklaring, der indtil videre har varet tre timer. :roll:

Det ser i øvrigt ud til at fortsætte i flere timer endnu, men jeg er meget træt og holder nok ikke længe endnu.

Thomas, Bornholm
Brugeravatar
HOFF
Reactions:
Geografisk sted: Aabenraa

Re: Klart igen - og det er fredag!

Indlæg af HOFF » 07 feb 2020, 22:23

Nej er ikke ude. Helt lukket i Sønderjylland. men er næsten klar, har en plan om at stå op ved 0300 tiden og se på det
Esben Hoffmann.
I det mørke Sønderjylland.
Astrojensen
Reactions:

Indlæg af Astrojensen » 07 feb 2020, 22:50

Hm - aldrig så snart havde jeg postet mit indlæg, førend der kom spredte skyer ind fra syd og seeingen blev dramatisk forringet. Har pakket sammen nu, efter at have afsluttet aftenen med at kigge på okkultationen af My Cancri.

Thomas, Bornholm
DrawsACircle
Reactions:
Geografisk sted: Ulfborg

Indlæg af DrawsACircle » 07 feb 2020, 23:35

Mon ikke det er det hul i skydækket yr melder om fra 2-3 i nat (for Vestjylland) der er dukket op lidt før?
Mvh.
Keld
TS Photo Line 115mm f/7, SW 200PDS, HEQ5, ASI120mini, Canon EOS 1300da, SW Evoguide 50ed, ASI533MC PRO, Stellarmate/RPi.
Brugeravatar
HOFF
Reactions:
Geografisk sted: Aabenraa

Indlæg af HOFF » 08 feb 2020, 07:23

Astrojensen skrev:
07 feb 2020, 22:50
Hm - aldrig så snart havde jeg postet mit indlæg, førend der kom spredte skyer ind fra syd og seeingen blev dramatisk forringet. Har pakket sammen nu, efter at have afsluttet aftenen med at kigge på okkultationen af My Cancri.

Thomas, Bornholm
Ja jeg kunne godt se det på den vejr radar jeg fulgte med på.. :cry:
Esben Hoffmann.
I det mørke Sønderjylland.
Besvar