Overføre innhold fra gammel til ny PC

Alt det andet udstyr der ikke passer ind i nogen af de andre fora.
Eller spørgsmål og diskussioner om udstyr generelt, forskelligt udstyr der bruges sammen eller på anden måde ikke passer ind i ovenstående kategorier.
Besvar
KennethK
Reactions:

Overføre innhold fra gammel til ny PC

Indlæg af KennethK » 04 sep 2019, 17:28

Hei

Min gamle bærbare PC med Windows 7 byttes nå ut med to nyere mini PCer med Windows 10pro, en skal kobles direkte på teleskopet/monteringen og en skal brukes til å styre det hele inne samt bildebehandling osv.

På min gamle bærbare har jeg enorme mengder med programmer og filer så som PS med flere plugin moduler, DSS, Phd, eqmod, GIMP, Cartes du Ciel, Faststone osv. Kan alt dette overføres til ny PC - feks ved bare å kopiere alt fra gammel PC over på ekstern lagringsmedium og deretter til ny?

Mvh Kenneth
Brugeravatar
Xplode
Reactions:
Geografisk sted: Raufoss, Norge

Re: Overføre innhold fra gammel til ny PC

Indlæg af Xplode » 04 sep 2019, 19:18

Software må som regel installeres på riktig måte, du kan evt kopiere over filer for å få riktig instillinger etc.
KennethK
Reactions:

Indlæg af KennethK » 04 sep 2019, 21:02

OK, ingen quick fix her altså. Men hvis er har PS og plugin moduler på en PC kan en greit få overført det hele til den nye? Det samme med BYEOS osv.?
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 05 sep 2019, 06:35

Forskellige programmer håndterer licens aktivering forskelligt. Nogle kræver internet og verifering på udbyderne server. Så måske skal du skrive og forklare flytningen. Andre udbydere stoler på deres kunder og kræver blot, at du kender en aktiverings/licens nøgle.
Adobe PS skal være online for licens aktivering. Jeg skulle engang geninstallere PS 13 Express og det krævede blot et par e-mail til support, så blev det løst.
/Rudi
Besvar