Teleskop fra UK?

Generelt om alle typer linseteleskoper
Besvar
olafsen
Reactions:
Geografisk sted: 3 die fra solen

Teleskop fra UK?

Indlæg af olafsen » 10 mar 2019, 13:36

Trods det dårlige vejr og seeing, har jeg alligevel bestilt et okular her i Danmark der kommer i morgen. Imidlertid har jeg efterhånden også bestemt mig for at jeg vil købe et Altair, som det Thomas lige har købt.

Hvis jeg for bestilt nu eller i morgen, går jeg ud fra ikke at få problemer i forbindelse med brexit. Jeg har dog aldrig handlet i UK og vil spørge om der er nogen der kender til evt. problemer, jeg skal være opmærksom på?

Jeg undskylder selvfølgelig på forhånd, for evt. dårligt vejr, som købet kunne være skyld i.

Mvh
Henning
mvh/Henning
Astrojensen
Reactions:

Re: Teleskop fra UK?

Indlæg af Astrojensen » 10 mar 2019, 15:43

Jeg havde ingen problemer med at handle hos Altair. Jeg købte, betalte, og det blev leveret. Bum. OK, det blev så leveret til en forkert adresse, lidt længere oppe ad vejen, men det må være et hændeligt uheld. Det er aldrig sket før.

Thomas, Bornholm
olafsen
Reactions:

Indlæg af olafsen » 10 mar 2019, 16:16

Tak for info, så blev jeg lidt klogere, jeg havde opfattet at Altair`s side, kun var forhandlere, så jeg var begyndt at se på nogle af de forhandlere siden henviser til, men ikke mange af dem har teleskopet på lager og en 2" diagonal skal jeg også bruge og den har Altair.

Mvh
Henning
mvh/Henning
Brugeravatar
Lars Malmgren
Reactions:
Geografisk sted: Frederikssund, Danmark

Indlæg af Lars Malmgren » 10 mar 2019, 17:42

Mange af os har fra tid til anden handlet i forskellige web-shops i UK.
Ingen problemer.

Men efter BREXIT -- who knows ?!
Med Venlig Hilsen
Lars Malmgren

Billede
olafsen
Reactions:

Indlæg af olafsen » 10 mar 2019, 17:56

@Lars Malmgren Det lyder betryggende, jeg har jo lagt mærke til at mange handler med FLO, men de fører ikke dette teleskop.

Men Thomas skriver så at han har handlet hos Altair, så det vil jeg prøve i morgen, det har den fordel at de også har diagonalen jeg skal bruge for at kunne sætte 2" på.

Hvad BREXIT angår satser jeg på at jeg er tidligt nok ude. :roll:
mvh/Henning
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 10 mar 2019, 18:16

Med FLO går det som smurt (som regel).

Har du ringet til vores danske forhandlere og høre om de kan konkurrere med prisen fra UK?
Det ville jeg lige gøre først, inden jeg trykkede på [Buy] knappen.
/Rudi

Billede
Brugeravatar
Lindhard
Reactions:
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Lindhard » 10 mar 2019, 18:50

Jeg gætter på, at der ikke bliver problemer med indkøb fra England lige med det første. Bommen går næppe ned den 29. marts uden videre.

Ög når Thomas anbefaler netop dette teleskop, er der jo en god grund til at handle hos Altair, medmindre selvfølgelig der er danske forhandlere som også har den model hjemme og kan matche prisen .
mvh
Lars
olafsen
Reactions:

Indlæg af olafsen » 10 mar 2019, 19:01

@Rudi Nej det har jeg ikke, jeg vil da overveje det.

Jeg er selv gammel fotograf og fotohandler, og ja selvfølgelig var der altid specielle varer der ikke var på lager, de kunder der kom og bestilte sådanne varer fik gerne en god rabat, idet der jo ikke var noget egentlig salgsarbejde, vi skulle jo blot modtage en vare og så ellers bare advisere kunden om at nu var varen ankommet. Men generelt blev man også belønnet ved at have varerne på lager, idet der jo som regel kom nogle og købte.

Om tingene kører sådan nu om dage er jeg ikke klar over, jeg tænker mest på at et i dette tilfælde, et teleskop, skal ud på en ekstra rejse, med risiko for skader.

Jeg så den tråd der er på Claudy Nights, omkring det Thomas købte. Her fremgår det at focus enheden især er udsat, sådan som teleskopet sendes.

Jeg er nok bare gammeldags, men en sådan emballage som teleskopet ligger i, er typisk en emballage jeg ville pakke ned i en yderligerer emballage, før jeg sendte det nogen steder.

Mvh
Henning
mvh/Henning
olafsen
Reactions:

Indlæg af olafsen » 10 mar 2019, 19:07

@Lindhard Der er en dansk forhandler/importør, angivet på Altair`s hp. De har ikke varerne på lager, så det er lidt det som jeg har skrevet til Rudi.

Mvh
Henning
mvh/Henning
Besvar