User activation by admin

Meddelelser om drift, hvordan astronet.dk fungerer, besætningen osv
Besvar
Brugeravatar
admin
Site Admin
Reactions:
Geografisk sted: Cyberspace
Kontakt:

User activation by admin

Indlæg af admin » 04 jul 2019, 07:48

Der er desværre sluppet et par spambots igennem de seneste dage. Hvis man googler lidt, opdager man, at der er en veritabel spambot storm igang lige nu, især i europa. Det er træls, men det eneste der sker, er at der kommer en masse spam indlæg, som jeg så fjerner, når jeg fjerner den nye "bruger".

Spambots bliver klogere og klogere, og når først een har gættet et af Q&A svarene ved registrering her på astronet, så deler abemåsene sikkert denne information mellem hinanden.

Jeg kan sagtens implementere en bedre beskyttelse, f.eks Google Captcha/reCaptcha eller andet, men det vil også genere jer brugere, og det er jo det sidste jeg ønsker.

Så derfor har jeg ændret lidt på den måde man registrere sig på astronet; en ny bruger skal nu godkendes af en administrator.
Det betyder en smule mere arbejde fra min side og forhåbentligt at der ikke slipper flere spambots igennem.

Registrerings vejledningen er opdateret:
viewtopic.php?f=50&t=177
/Rudi
Per_Jensen
Reactions:
Geografisk sted: Brovst (Nordjylland)

Re: User activation by admin

Indlæg af Per_Jensen » 04 jul 2019, 07:55

Godt arbejde Rudi, mange tak!
Synes dog at du skal genoverveje Captcha, denne process tager jo ikke lang tid, og det er kun den ene gang ved registrering og så slipper du får at skulle gå alle registreringer igennem. :)
Sky Watcher EQ6-R Pro, SW Explorer 200P-DS, SW Explorer 130P-DS, ZWO Asi 1600mm Pro, ZWO LRGB Filters, Baader 3.5nm Ultranarrowband Filter, Canon EOS1300D Full spectrum mod (CLS-CCD + HA Clip in filter)
Brugeravatar
admin
Site Admin
Reactions:
Geografisk sted: Cyberspace
Kontakt:

Indlæg af admin » 04 jul 2019, 08:14

Det er såmænd ikke så galt, det er ca samme arbejde, som at rydde op efter en spambot. Så netto effekten er næsten den samme for mig men gevinsten for jer bugere, er at I forhåbentligt slipper for åndsvage spam indlæg.

PS: jeg har iøvrigt læst rundt omkring, at Captcha og reCaptcha allerede er knækket af spambot programmørene...
Så med "admin activation" slipper jeg for denne evindelige krig med spambots
/Rudi
Per_Jensen
Reactions:
Geografisk sted: Brovst (Nordjylland)

Indlæg af Per_Jensen » 04 jul 2019, 08:33

Ja okay, så er der næsten ingen vej udenom, det kan jeg godt se. :)
Sky Watcher EQ6-R Pro, SW Explorer 200P-DS, SW Explorer 130P-DS, ZWO Asi 1600mm Pro, ZWO LRGB Filters, Baader 3.5nm Ultranarrowband Filter, Canon EOS1300D Full spectrum mod (CLS-CCD + HA Clip in filter)
Besvar