Barlow / Reducer

Alt andet astrofoto relateret, som ikke lige passer ind i de andre astrofoto sektioner
Besvar
Brugeravatar
HOFF
Reactions:
Geografisk sted: Aabenraa

Barlow / Reducer

Indlæg af HOFF » 13 dec 2019, 09:46

Jeg så en på Your tube sige. Hvis man ikke kan komme i fokus, med sit dslr, kunne man prøve med en barlow. da focal length jo så bliver større.
Men hvad hvis jeg sætter en reducer på, sker det modsatte så? Så focal length bliver mindre.
Ville nemlig være fint, for mig hvis jeg også kunne tage billeder med en reducer på, så jeg kunne få et lidt større billede udsnit.
Esben Hoffmann.
I det mørke Sønderjylland.
Brugeravatar
Erik
Reactions:

Re: Barlow / Reducer

Indlæg af Erik » 13 dec 2019, 11:13

HOFF skrev:
13 dec 2019, 09:46
Jeg så en på Your tube sige. Hvis man ikke kan komme i fokus, med sit dslr, kunne man prøve med en barlow. da focal length jo så bliver større.
Men hvad hvis jeg sætter en reducer på, sker det modsatte så? Så focal length bliver mindre.
Ville nemlig være fint, for mig hvis jeg også kunne tage billeder med en reducer på, så jeg kunne få et lidt større billede udsnit.

Ja, fockal reducer reducere teleskopets brændevidde - som regel til det halve.
Ved fotografering giver det et betydeligt større felt, og kortere eksponeringstid. 0.5x reduceren har gevind som kan skrues i alle CCD kamera der har filtergevind som f.eks. AstroQcam, Orion, Til visuel brug skrues reduceren ind i okularets filtergevind. Det er især interessant til teleskoper med lang brændvidde. Når reduceren er skruet i kamera, eller okularet kan man tilføje forskellige filter på reduceren og extension tube.

I forbindelse med Astro ToupCam
Ved at benytte 0.5x reducer kan man blandt andet opnå følgende fordele:
- Øge antallet af guide stjerner i dit autoguider synsfelt
- Øge din autoguiders frame rate (billeder pr. sekund)
- Mulighed for kortere eksponeringstid ved videooptagelser
- Øge synsfeltet ved Måne og Planet fotografering

Mvh http://www.kikkert-Teleskophuset.dk
Besvar