Astronomisk Doping (læs: Kaffen!)

Her kan man lave indlæg om hvad som helst som ikke lige passer ind i et af de andre fora.
Besvar
Brugeravatar
Jens_Jacobsen
Reactions:
Geografisk sted: Egeskov

Astronomisk Doping (læs: Kaffen!)

Indlæg af Jens_Jacobsen » 10 jun 2018, 10:34

Hejsa.

Som jeg skrev i et andet indlæg, har jeg lige været på besøg i kaffens hjemland. Samtidigt kan jeg læse i diverse medier hvordan der svindles med vores kaffe, at der blandes inferiører bønner i kaffen. Disse billige bønner er meget lettere at dyrke, men smager ikke så godt. Tankevækkende! Men selvfølgelig er det prisen = griskheden der sætter normen. Betal dog kaffebonden hvad det koster og lad være med at skumme overskuddet i de mellemliggende led!

Jeg må sige at smagningen af en ægte, hjemmeristet kaffe på en lokal kaffebar (i Etiopien) hvor ejeren med stolthed viste maskiner og processer frem, virkeligt har sat en målestok. Højt!

Desværre er meget af det kaffe der drikkes i Danmark ikke så supergodt. Ok, måske, men det er også det.
Nescafe vil jeg slet ikke nævne!

Så en ægte, friskrisket og friskkværnet Arabica, det duer!

mvh
Jens
mvh
Jens
Brugeravatar
nightsky
Reactions:
Geografisk sted: Danmark

Re: Astronomisk Doping (læs: Kaffen!)

Indlæg af nightsky » 10 jun 2018, 14:43

Hørt Jens, husk nu at gemme nogle bønner til en lille smagning :D
\Lars
Brugeravatar
Rudi
Reactions:
Geografisk sted: Sydfyn
Kontakt:

Indlæg af Rudi » 10 jun 2018, 14:58

Enig. Man skal ikke købe det billigste kaffe. Vi køber Lavazza Gold, det smager godt, men jeg har aldrig hørt det med “falske” bønner - det skal jeg da lige undersøge.
Og så er det også vigtigt med en ordentlig kaffemaskine, vi købte en Jura E60 for et par år siden, den brygger virkelig noget godt kaffe.
/Rudi

Billede
Brugeravatar
nightsky
Reactions:

Indlæg af nightsky » 10 jun 2018, 15:28

Omkring snyd har jeg selv oplevet og været med til på første hånd i mine unge dage. Når vi fik kaffebønner retur fra kunder som var over sidste salgsdato, blev det bare bladet op med nyt. Manglede der lidt til en bestemt kaffe var det ikke noget problem at tage fra en anden kaffe, bare det var en billigere kaffe, aldrig dyrere.

Selv har jeg droppet større kaffebrygningsapperater og er gået helt low tect, bruger udelukkende areopress eller den simple espressokande.
\Lars
Brugeravatar
nightsky
Reactions:

Indlæg af nightsky » 11 jun 2018, 00:58

Tja, sjovt nok dukker denne op i dag

https://finans.dk/erhverv/ECE10672311/u ... ef=forside
\Lars
Besvar