Jeg har vært eier/deleier av 10 Micron GM2000 siden 2015, veldig god og stabil montering, å kjøre helt uten guiding er morsomt og gir mulighet for dither mellom hvert bilde uten å bruke masse ekstratid
Kontrollboksen fikk en feil før jul 2016 så jeg ikke fikk skrudd på monteringa, Baader ordnet med att UPS hentet pakken hos meg, fikset den og leverte igjen med UPS uten att det kostet meg noe som helst.
Helt super service!
Det er også helt genialt att kontrollboksen er separat fram monteringa så en kan sende en eske på 2-3kg på service istedet for ei hel montering på 35kg ++
Jeg ser det som en stor fordel att service utføres her i Europa, i tillegg så er det ingen "abonnement" eller ekstra kostnad for tilgang til ny software/driver slik som dem er veldig glade i borte i det "frie" land
Tommy Linnerud her på forumet kjøpte seg GM2000 tidligere i år på anbefaling av meg, virker som han er meget fornøyd, den er jo superenkel å bruke som nok er det viktigste for han!
Kan nevne noen ting jeg liker godt med tanke på brukervennlighet...
Håndkontroller har 4 linjer, veldig enkelt å finne frem i menyer og god oversikt i forhold til ett lite display.
Funksjoner til balansering og polar alignment, polar alignment funksjonen bruker modellen lagret i håndkontroller så det blir utrolig nøyaktig.
Virtual keypad så en har tilgang til alle funksjoner på monteringa uten å fysisk være tilstede. (håndkontroller trenger ikke engang å være tilkoblet for att monteringa skal fungere)

- Screenshot_42.png (15.94 KiB) Vist 906 gange
Veldig god tracking og pekenøyaktighet, er normalt innenfor 10 pixler på første forsøk med TOA150 @ 1100mm med 6µm pixler.
Goto hastighet på opptil 20˚/sec gjør att det går veldig raskt å lage en modell, med skyvetak lages en modell på 95 punkter på under 45min.
Kontrollboksen tar seg av tracking/goto nøyaktighet, det er ikke så en trenger ekstra programvare for god tracking/pekenøyaktighet slik som andre monteringer som bruker en stor modell.
Programvaren som hjelper til med å lage modellen er gratis og helt uavhengig av betalt software. Det er også mulighet for å lage en manuell model både med okkular og f.eks DSLR med Liveview.